Köpvillkor

Köpvillkor  ♥


1. KÖP

Ett köp har skett när kunden genomgått alla steg i kassan och fått en orderbekräftelse till angiven e-postadress. Leveranstiden är 1-7 dagar, med reservation för fördröjning vid stor orderingång.


2. PRIS

I priserna ingår moms med 25%.


3. FRAKT

Du som kund kan välja mellan två fraktsätt. PostNord 1:klass brev för 29:- eller PostNord Spårbart brev för 59:- (levereras i brevlåda, är det för stort kommer en avi och du får hämta ut hos ditt ombud.)


Vid outlösta/ej hämtade paket gäller följande:

Har du lagt en order och inte hämtar ut din brev/paket innan den går i retur så faktureras du 300 kr för arbetet med hantering av produkterna.


4. BETALNINGSVILLKOR


FÖRSKOTTSBETALNING (bankgiro eller swish)

Förskottsbetalning där ordersumman sätts in inom 5 dagar från orderdatum på angivet BankGiro eller via Swish. Ange ocr/ordernumret på betalningen. Är inte betalningen registrerad inom 5 dagar så makuleras hela ordern.


KLARNA Checkout

Med Klarna Checkout kan du använda följande betaltsätt:

Betala direkt (kortbetalningar, banköverföring och Klarna Direkt)

Betala senare (faktura)

 Dela upp (delbetalningsplan 6, 12, 24 och 36 månader och flexibla betalningar)


5. LEVERANS

Beställda varor skickas normalt inom 2-7 dagar efter det att HeliloDesign mottagit din beställning. Ibland kan orderingången vara stor, tex vid jul, farsdag/morsdag, skolavslutning och då dröjer det ibland någon dag extra.


6. LEVERANSFÖRSENINGAR

Skulle det uppstå leveransförseningar utom HeliloDesigns kontroll, frånsäger sig HeliloDesign allt ersättningsansvar till dig som kund för den eventuella skada som förseningen kan ha åstadkommit. HeliloDesign meddelar alltid kund om leveransen drar ut på tiden.


7. SKADAT GODS

När du får hem din leverans i brevlådan eller utlämningsstället är det viktigt att du tittar igenom paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt postcenter eller direkt till Posten. Spara alltid den bekräftelse du får på anmäld skada och meddela HeliloDesign så fort du konstaterat skadan.

 

8. ÅNGERRÄTT OCH ÖPPET KÖP

Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du mottagit din vara och utan speciell anledning. Du bekostar själv returfrakten och ansvarar för att returen kommer fram. Vi löser ej ut returpaket. Ångerrätt och öppet köp gäller endast oanvända och oskadade varor.  Ångerrätt och öppet köp gäller ej på produkter som du själv utformat och valt din egen text. Meddela alltid HeliloDesign via e-post innan du skickar tillbaka en vara. Med i returen ska det finnas namn, adress samt vad ärendet gäller. Vi återbetalar alltid hela summan för de returnerade varorna (ej porto- och returkostnaden) och detta sker inom 7 dagar från de att vi fått tillbaka returen.

 

9. REKLAMATION OCH RETUR

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt skall du kontakta HeliloDesign via e-post inom 14 dagar från den dagen du fått din order. Spara alltid emballage, originalkartong och betalningsbekräftelsen. Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till HeliloDesign gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i varan vid leverans. Detta gäller inte i de fall då HeliloDesign inte kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Vanligt slitage ersätts ej. Meddela alltid HeliloDesign om att en vara är på väg och skriv också alltid namn, adress samt vad ärendet gäller och skicka med detta tillsammans med reklamationen. HeliloDesign betalar din returkostnad vid godkända reklamationsärenden (endast b-post, ej rek,spårbart osv)

Om du vill returnera en produkt du köpt så kontakta alltid oss först via mail ([email protected]) och  berätta vilken produkt det gäller, antal m.m så vi vet att den är på väg tillbaka till oss. Kunden har 14 dagars ångerrätt så länge varan inte är använd. Kunden står själv för returkostnad och ansvarar för returen tills den når oss på HeliloDesign. Produkter som kunden själv satt en personlig prägel på går inte att returnera, det gäller tex julkula med namn, dekaler eller textiltryck där du själv valt namn/text. Byte/retur/kreditering av alla personliga produkter (gjorda enligt kundens önskemål) sker endast om fel färg/felstavning/annat än nämnt i ordern har levererats, eller om varan är defekt vid leverans.

 

10. ÅTERBETALNING

Återbetalningar sker till angivet bankkonto. Återbetalningen sker inom 7 arbetsdagar från att HeliloDesign har mottagit och godkänt din retur. 

 

11. GDPR

Den 25 maj 2018 började en ny lag att gälla, GDPR. Denna lag ersätter Personuppgiftslagen (PUL), som har varit en svensk lag sedan 1988. Med GDPR måste alla organisationer, handlare och företag ha ett större ansvar på att ha kontroll på sina kunders personuppgifter. Vill du läsa mer om detta kan du läsa här.


När du som kund lägger en order/gör en beställning via mail hos HeliloDesign så lagras uppgifter som namn, adress, e-postadress och telefonnummer. Dessa uppgifter som tas in och sparas används endast i syftet att vi ska kunna skicka ut din order/beställning till korrekt adress samt att kontakta dig angående din beställning/order om behövs. I enlighet med bokföringslagen så måste vi spara dessa uppgifter i 7 år.  HeliloDesign lämnar INTE ut personuppgifter, e-postadresser eller annan kundinformation till tredje part, annat än det som nämns i andra punkten nedan.


Vilka uppgifter sparar vi?

För- och efternamn, adress, telefonnummer, e-post samt köphistorik. Om kunden väljer att betala mot faktura lagras även personnummer.


Vilka uppgifter delas?

För att kunna leverera dina beställningar måste vi dela viss information med fraktbolaget. Vi delar för- och efternamn samt adress för leverans. E-post och/eller mobilnummer för avisering. I dagsläget använder vi oss av PostNord, DHL och Schenker.


Ta del av lagrad information?

Du har rätt att få ett utdrag av all information som vi har om dig hos oss.


Personuppgiftsombud är Ida Eriksson, VD och ensam ägare av HeliloDesign. Har du frågor gällande detta så kontakta mig via mail: [email protected].

 


 

 

 OBS! Viktigt att veta är att jag har mitt företag hemma och i hemmet finns pälsdjur. De kommer inte i kontakt med tyger/färdiga produkter men jag kan inte garantera 100% djurfritt till er som är jätteallergiska.

 

 

HeliloDesign

Lycksele

Innehar F-skatt och är momsregistrerad.

Kontaktperson: Ida Eriksson

E-post: [email protected]